Zarządzanie gabinetem
Twoja reputacja online może wpłynąć na sukces Twojej praktyki. Nasza bezpłatna Biała Księga podpowie Ci, jak odnieść sukces.
45 minut czytania
Zatrudniasz nową asystentkę stomatologiczną? Dowiedz się, jak wyróżnić się jako pracodawca i przyciągnąć najlepsze z najlepszych…
Zdobywanie (i utrzymywanie) najlepszych asystentek dentystycznych nie polega już tylko na oferowaniu pakietu tradycyjnych świadczeń pracowniczych. Chodzi o ucieleśnienie nowej filozofii zarządzania, która daje Twoim pracownikom poczucie celu w pracy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości opieki nad pacjentami.
Dowiedz się, jak zostać opiekuńczym menedżerem.
Metody rekrutacyjne nieustannie ewoluują. Obecnie oczekiwania asystentki stomatologicznej, gdy dokonuje wyboru gabinetu w którym pragnie się rozwijać, wykraczają poza zwykłe kryteria wynagrodzenia, emerytury i świadczeń urlopowych,. W procesie rekrutacji wybierasz nowe asystentki, ale Twoi rozmówcy szukają w tym samym czasie zespołu, do którego chcą dołączyć. W szczególności młodsze pokolenia kładzie większy nacisk na znalezienie sensownej czyli rozwijającej oraz dochodowej pracy. Niedawne badanie przeprowadzone przez Haysa pokazuje, że 74 procent młodszych pracowników zaakceptowałoby obniżkę wynagrodzenia w zamian za szansę pracy w idealnym dla nich miejscu.
Aby wyróżnić się jako przyszły pracodawca, niezbędne jest opiekuńcze zarządzanie: takie, które jest zainteresowane wydajnością i rozwojem pracowników w równej mierze jak dyplomami i kwalifikacjami technicznymi. To nowe podejście do Twojej roli jako menedżera przyniesie ogromne korzyści dla stabilności i rozwoju zespołu stomatologicznego, a także Twojego gabinetu. Polega to na pracy wykorzystującej trzy aspektów atrakcyjności oparte na hierarchii potrzeb Maslowa: bezpieczeństwo, przynależność i duma. Oto, co musisz wiedzieć.
Piramida Maslowa opisuje różne poziomy ludzkich potrzeb, które należy zaspokoić, aby osiągnąć samorealizację. Po podstawowych potrzebach fizjologicznych piramida pokazuje, że naszym kolejnym najbardziej podstawowym dążeniem jest poczucie bezpieczeństwa.
W przypadku gabinetu stomatologicznego potrzeba ta dotyczy dwóch różnych grup osób: Twoich pacjentów i Twoich pracowników. Asystentki stomatologiczne są kluczowymi pracownikami, jeśli chcesz osiągnąć sukces w obu przypadkach.
Jako lekarz dentysta i pracownik służby zdrowia Twoim pierwszym obowiązkiem jest zapewnienie pacjentom doskonałej jakości opieki i bezpieczeństwa. Można to osiągnąć dzięki procesom zarządzania ryzykiem i bólem, które gwarantują bezpieczne warunki i płynną współpracę między Tobą a Twoimi asystentkami.
Oznacza to wyjaśnienie każdego etapu wykonywanej procedury, przypisanie konkretnych zadań zaangażowanym członkom zespołu i wybór najlepszego sprzętu do każdego zabiegu stomatologicznego. Na przykład strzykawka, taka jak Ultra Safety Plus Twist, o specjalnej, bezpiecznej konstrukcji przeznaczonej do wykonywania zabiegów znieczulenia miejscowego, będzie fundamentalnym atutem w zarządzaniu ryzykiem. Bezpieczeństwo Twoich pracowników to bezpieczeństwo Twoich pacjentów.
Twoja rola jako menedżera polega również na zapewnieniu bezpieczeństwa członkom zespołu. Polega to na zagwarantowania godziwego wynagrodzenia, zaproponowania programu motywacyjnego dla ich lepszej wydajności oraz pakietu świadczeń pracowniczych, a także dbaniu o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. Posiadanie stabilnej pracy, w której korzyści finansowe i organizacyjne odpowiadają poniesionym przez pracowników inwestycjom, ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia i zatrzymania jak najlepszych kandydatów.
Bezpieczne i stabilne środowisko pracy zapewnia pracę w zgranym zespole. Aby rozwinąć swoją praktykę dalej, w kierunku osiągnięcia unikalnego standardu opieki, który sprawi, że Twoja praktyka zostanie zauważona, musisz pójść dalej i zostać rozpoznanym jako opiekuńczy menedżer. Dzięki silnemu, zorientowanemu na cel i przemyślanemu przywództwu rozwiniesz kulturę, z którą członkowie Twojego zespołu będą mogli się utożsamiać, dając im w ten sposób bezcenne poczucie przynależności.
Pierwszym krokiem w kierunku ukształtowania zarządzania opieką jest usprawnienie procesu onboardingu. Za każdym razem, gdy zatrudniany jest nowy asystent dentystyczny, upewnij się, że prawidłowo planujesz jego pierwsze tygodnie pracy organizując regularne wizyty. Upewnij się, że reszta zespołu jest odpowiednio zaangażowana w powitanie pacjentów. Wyjaśnij pracownikom, w jaki sposób cała ich praca jest ze sobą spleciona, aby przyczynić się do poprawy jakość opieki oferowanej pacjentom. Według DentistryiQ „firmy, które stosują ustrukturyzowany proces onboardingu, osiągają one o 50% większe utrzymanie wśród nowo zatrudnionych pracowników”. Co więcej, w takich gabinetach obserwuje się, nieprzekraczający 20% wskaźnik rotacji pracowników w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia. Dlatego szalenie istotne jest zainwestowanie czasu i zasobów, podczas kluczowych pierwszych tygodni pracy.
Bądź dostępny i otwarty na wszelkie pytania, aby Twoja nowa asystentka czuła, że znajduje się w zaufanym środowisku. Nie zapomnij znaleźć czasu na nieformalne chwile: w firmach, w których poziom stresu i presja czasu mogą być wysokie, ważne jest stworzenie komfortowego środowiska, w którym zespół może się zrelaksować.
Przygotowuj się metodycznie do zatrudnienia nowego pracownika. Pamiętaj, że Twoja wizja, wartości i poczucie empatii dla pacjentów oraz Twojego zespołu będą głównymi punktami sprzedaży, które przekonają potencjalnych chętnych, do dołączenia do Ciebie. Dlatego musisz nakreślić, jaki chcesz, aby był Twój styl zarządzania i spisać, jakie masz ambicje wobec swojego gabinetu i zespołu. Oznacza to udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
Opracuj łatwo dostępne dokumenty. Chodzi oto, aby Twój zespół mógł odwoływać się do potrzebnych im informacji w dowolnym momencie W ten sposób z łatwością będzie można zaangażować się w realizację wspólnych celów. Oprócz bycia swoistą kotwicą w aspekcie etyki pracy Twojego zespołu i poczucia przynależności do danego gabinetu, posiadanie jasnej wizji przełoży się również na Twoich pacjentów, którzy przyjdą i pozostaną,ewaluacji aby poznać i skorzystać z wyjątkowej wizji opieki stomatologicznej
Aby ta wizja mogła się urzeczywistnić, należy wdrożyć kulturę przejrzystej komunikacji i jasnego wyznaczania celów. Nakreśl cele ilościowe i jakościowe dla swojej firmy oraz podziel się oczekiwaniami dotyczącymi zaangażowania i wydajności z każdym członkiem zespołu. Wybierz precyzyjne wskaźniki SMART, aby ocenić wydajność siebie i swojego zespołu. Podczas corocznych ewaluacji wykorzystuj te dane, nie tylko do nadzorowania członków zespołu, ale do zbierania informacji, które potwierdzą ich rozwój i otworzą im możliwości większej odpowiedzialności w ramach działalności gabinetu. W tym procesie ważne jest, aby pozostać otwartym na otrzymywanie informacji zwrotnych od swoich asystentek w taki sam sposób, w jaki otrzymują je od Ciebie.
Ostatnim krokiem w kierunku troskliwego zarządzania, które przyciągnie i zatrzyma najlepsze asystentki dentystyczne, jest wspieranie samorealizacji pracowników oraz uczestniczenie w nadawaniu im celu życiowego poprzez pracę. W praktyce zdrowotnej cel w pracy może wydawać się oczywisty. Jednak nigdy nie zaszkodzi przypomnieć swojemu zespołowi, a w szczególności asystentkom stomatologicznym, o znaczeniu ich wkładu w sukces praktyki i dobre samopoczucie pacjentów. Na przykład, kiedy pomagają w leczeniu zęba za pomocą Biodentine, ratują zęby, które kiedyś były wyłącznie skazane na procedury endodontyczne, za co pacjenci będą nam wdzięczni.
W końcu asystentki stomatologiczne to najlepsze „środki przeciwbólowe”. Są pierwszą twarzą, którą pacjenci widzą w gabinecie. Potrafią radzić sobie sobie z największym lękiem, jaki mają pacjenci denotofobiczni, którzy trafiają do dentysty. Kiedy pacjenci opuszczają fotel, asystentki są gwarantami opieki pozabiegowej nad pacjentem. Mówiąc najprościej, są kluczowym źródłem porad dla pacjenta i pomocą dla dentysty przygotowując konkretne materiały do zabiegu zgodnie z historią leczenia pacjenta i nawykami stomatologicznymi.
Aby znaleźć cel w pracy, asystentki stomatologiczne muszą również mieć dostęp do możliwości rozwoju zawodowego. Jako menedżer możesz zapewnić odpowiednie narzędzia, szkolenia, coaching i programy edukacyjne, których potrzebują, aby ich kariera rozwijała się dynamicznie w Twojej praktyce. W miarę zdobywania doświadczenia przez pracowników należy przewidywać potrzebę nowych wyzwań. Ich rozwój pozytywnie odbija się na Tobie: jako menedżerze,dentyście i przedsiębiorcy. Na przykład programy takie jak „Zarządzanie bólem w Twojej praktyce” organizowane przez firmę Septodont mogą pomóc asystentkom stomatologicznym pogłębić ich zrozumienie zgadnienia zarządzania bólem i umożliwić im wprowadzanie innowacji w zakresie poprawy opieki dentystycznej.
Osiągnięcie tych trzech celów związanych z zarządzaniem zapewni pozytywną reputację Twojej firmy. Zęby są symbolem zdrowia i silnym składnikiem pewności siebie każdego człowieka. Upewnij się, że Twój zespół wie, że przyczynia się do osobistych i zawodowych sukcesów swoich pacjentów. Z pomocą cenionego i doinwestowanego zespołu asystentek dentystycznych, oferujących zawsze najlepszą opieką pacjentom, Twoja praktyka znajdzie się na mapie, najbardziej poszukiwanych przez pacjentów gabinetów.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oświadczam, że jestem specjalistą z branży stomatologicznej (stomatolog, technik dentystyczny, asystentka, higienistka lub osoba związaną z branżą). Mam świadomość, że treści zamieszczane na niniejszej stronie mogą zawierać między innymi materiały reklamowe wyrobów przeznaczonych do używania przez użytkowników innych niż laicy. W celu przejścia na stronę potwierdź swój status: